tisdag 29 november 2011

Oj redan tisdag


I dag speglar jag mig i en vattenspegel och undrar vad som denna dag har att erbjuda.
Jag vet att på eftermiddagen så ska det vattengympas, passar ju bra när jag speglar mig i vatten.


Tänk jag har blivit så bekväm av mig att jag inte bakat några pepparkakor i år, nej jag köpte en burk med mor Annas pepparkakor och dom var goda dom med.
Jag tror det är på det här viset att mina barnbarn har blivit stora, den ena förlovad och den andre har så mycket annat för sig att dom kanske inte ens kommer att besöka oss på julafton.
Min äldsta dotter vill fira jul på sitt boende då hon behöver det lugnet och att veta vad som händer, och det är ju hennes beslut. Yngsta dottern arbetar i jul men kanske hinner vi ses en stund i jul i alla fall. Sånt är livet det kan inte alltid vara som det varit, förändringar sker och det som det ska.

Jag sitter nu hemma vid min dator och tittar ut på det gråtrista vädret, maken är och tvättar bilen så tystnaden råder i lägenheten,Ludde snusar och sover och jag tror jag ska sluta nu och göra lite nytta hemma.

Kram

4 kommentarer:

  1. Hej goa Maja !!!
    Ja du livet ändrar sej och man kan inte hålla kvar alla traditioner. Pepparkakor har jag inte bakat sen Lene var mindre. Men då var det ju kul att göra det men nu köper jag också du. I går bakade jag lussebullar och i dag har jag bakat muffins.
    Vi ska fira julen med min bror och svägerska och deras ena dotter med familj. Vi ska vara hos dottern så dom slipper dra ut barnen. Lättare att ha dom hemma.
    Jag har bara fått fram lite stackar ock stjärnor här. Tänkte en gång i dag att jag skulle kolla lite i jullådorna. Men lusten fanns inte.
    Nu får vi se vad morgondagen har för oss. Hoppas det inte är allt för illa nu. Men vi får ta det som kommer. Vi har ju prövats mycket redan så vi ska allt klara detta också.
    Men du vi har allt en väldigt tråkig vinter vädermässigt tycker jag. I dag har det varit mörkt hela dagen.
    Nu ska det bli några timmar vid TVn.
    Ha det gott Maja.Har du sett att jag har en ny bloggadress.? Om inte så lägger jag den här. http://tina51mattsson.blogspot.com/
    Har även ny mail. tina51mattsson@gmail.com
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  2. Ha en fin fjärde advent Maja..Kram Night Lady

    SvaraRadera
  3. God Jul och Ett Gott Nytt År önskar jag dig
    Kram Night Lady

    SvaraRadera
  4. If you're attempting to lose fat then you absolutely have to start following this totally brand new custom keto meal plan diet.

    To produce this service, licenced nutritionists, fitness couches, and professional cooks have united to produce keto meal plans that are productive, suitable, money-efficient, and enjoyable.

    Since their grand opening in 2019, hundreds of clients have already remodeled their figure and well-being with the benefits a certified keto meal plan diet can offer.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-certified ones offered by the keto meal plan diet.

    SvaraRadera