torsdag 29 december 2011

Snart Nyår


Jag önskar mina vänner som hittat in här ett gott slut och ett gott nytt år.

Tiden har ju bara runnit i väg. I somras så avslutade jag mitt yrkesliv som förskollärare och under 3 månader levde jag campingliv och jag tog dagen som den kom.
När sedan september månad kom så fick jag en sån enorm längtan efter barn och social kontakt på jobbet så när personal behövde gå på kurs ha semester eller var sjuka så ställde jag upp och jobbade och det var verkligen kul, att kunna säga nej om något annat lockar mer är fantastiskt så nu har jag både haft kakan och ätit av den.
Julen har varit lugn och fin barnbarn och ena dottern på besök på julafton och Marie kom hem efter helgdagarna och sov faktiskt över en natt.
Nu väntar vi på nyårsafton då en god vän ska komma till oss. Vi har firat så många nyårsaftnar tillsammans då vi bodde på ön. Nu är vännen ensam då maken gått bort för ett par år sen. Men vi har alltid haft så trevligt tillsammans och det fortsätter vi med i stan nu.
Nu är klockan mycket och jag behöver sova då min dag i dag började som en lågdag men som tur var ändrade det sig och nu känner jag mig som vanligt igen.

Kram vännerna på Blogger från Maja

4 kommentarer:

  1. Tiden går å vi med den. Kram å gott nytt år till dig från Anette/Nettan

    SvaraRadera
  2. Då önskar jag dig ett GOTT NYTT ÅR:)
    Vad kul att du kan få rycka ut och jobba då de behöver en ersättare. Jag kan mkt väl förstå att du tycker det blir lite väl tyst då man fått pension.
    Då jag var tvungen att sluta arbeta p.g.a. en arbetsskada så tyckte jag att det kändes väldigt tomt och ”slut” på ett sätt. En konstig känsla att an inte har ett jobb att gå till. Det sociala livet blir annorlunda och än idag saknar jag gemenskapen vi hade på min arbetsplats. Vi var som en stor familj.

    Hoppas du får en bra dag idag och att år 2012 blir ett väldigt bra år.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. (¯`v´¯)¤
    .`•.¸.•´
    ¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
    (`'·.Happy¸.·'´)
    (`'·.New 2012!¸.·'´)
    ¸.·*)*¸.·´¨)*´¨)¸.·*¨)
    (¸.·(¸.·´ .·´¸¸.·´*´¨) Nicki With Family

    SvaraRadera
  4. Tror du mår bra av att "trappa" ner jobbet :-) Du trivs bra där och då är det ju super att göra gästspel där ibland. Ja du nu är detta år snart till ända. Ett år jag inte vill ha i repris men jag ser med glädje fram mot 2012. Ett år jag hoppas på.
    ETT GOTT NYTT ÅR önskar jag dej och din familj kära Maja och tackar för i år.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera