söndag 20 november 2011

Novembersöndag

                                   Nu så är snart november  slut och jag sitter och funderar över hur kan det gå så fort, tycker att det går fortare och fortare ju äldre jag blir men så är det visst säger dom "kloka" .
Den här månaden har det blivit ganska mycket jobba för mig då det varit sjukdomar och utbildningar som gällt för personalen. Jag tycker det är roligt att hoppa in ibland och det är väl tur så länge man orkar för jag har en lust till jobbet ännu.

Min "lilla" stora flicka som i går fyllde 46 år, jag minns som i går denna kalla november -65 massor av snö och som sagt kyla, hon var en liten bebis som jag fick vara inne med nästan hela vintern. Var inte så lätt att bli så instängd då jag var ju bara 19 år, men min älskade mamma kom ofta till mig så jag kunde gå ut en stund och handla m.m. Saknar mamma mycket fast hon varit borta sedan -88. Jag hade gamla föräldrar vilket gör att man får mista dom tidigt i sitt liv.
Oj vad nostalgisk jag blev då.

Vi var på kalas hos dottern en stund i går, hon har ju sin utv,störning och psykotiska problem så vi får komma i etapper, det gick jättebra när vi var där ibland brukar det bara vara missnöje men nu var vi välkomna och presenterna var till belåtenhet.
Det är väl så att nu då hon blir äldre så förhoppningsvis får hon lite mer lugn i sitt liv.
Nej nu ska jag göra lite nytta hemma för det har blivit eftersatt då jag jobbat mycket.
 Stor kram från Maja

                                

3 kommentarer:

  1. Maja jag älskar din blogg :) :)
    värme bjuder du verkligen på och jag blir alltid lika rörd då du berättar :)
    önskar dej en skön söndag och en fin kommande vecka..
    kram från Gnuttisen (Anne-Len)

    SvaraRadera
  2. Hej goa Maja !! Ja du tiden går fort. Man undrar ibland vart dagarna tar vägen? Men att dina dagar gått fort nu det beror ju så klart på att du jobbat mycket också. Nu är det snart advent du.I dag har jag satt fram stakar och stjärnor och försöker få in adventskänslan.Livet är inte lätt här hos oss nu. Ska väl försöka blogga om det nån dag så alla förstår varför jag är som jag är just nu. Så gott att det blev en go födelsedag med dottern :-) Du är allt en go mamma du vännen.
    Ha en go kommande helg nu min vän.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  3. Håller med dig att tiden går fortare som man blir äldre, jag tycker bara att det känns bra.
    Skönt att din dotter var nöjd med sin dag, vet att det kan vara svårt ibland ...
    Sköt om dig, kram.

    SvaraRadera