söndag 15 maj 2011

Söndagsmorgon i Södertälje i maj


Välkomna till mig denna söndagsmorgon.

Här sitter jag nu vid mitt köksbord och försöker få till en blogg.
Mycket har hänt under den sista tiden, vår bil skar i motorn så det fanns inte nåt val än att ge upp den då reparationerna skulle kosta för mycket för bilen var ju 9 år.
Vi har köpt en "ny" bil, får väl se om vi trivs med den.
Saknar faktiskt den andra bilen.

Men annars har det lunkat på i sin dagliga takt. Jag har ju tagit ett jobb under hela den här terminen och tänk det har fungerat bra känns underbart efter alla år med värk och nedstämdhet på grund av den.
Men nu är Maja en glad "tjej" igen och det känns underbart att få avsluta yrkeslivet i topp. För den sista juni upphör tjänsten. Men till hösten kan jag nog inte låta bli att vikariera då och då för det är roligt med det sociala umgänget med arbetskamrater och framför allt barnen.

Vi hade tänkt oss en sväng ut till husvagnen i dag med lite prylar, men det regnar just nu så det får  nog vänta.


Maja


2 kommentarer:

  1. Hej Maja !!
    Ja du ibland håller inte grejerna. Hoppas ni blir nöjda ändå med den nya bilen. Här gick både tvättmaskin och diskmaskin sönder med ett par dagars mellanrum.Inge kul sånt. Tvättmaskin fick vi rusa iväg och köpa direkt men diskmaskinen har G försökt laga men får nog ge upp. Så det får väl bli en ny då.Så för dom två maskinerna flaxar 12000 lätt iväg :-( I dag har vi regn och sol om vart annat här. Man kan i alla fall inte säja att vädret inte är omväxlande :-) G och grannen är ute å gräver i dag. Vi ska göra en plattform till våra soptunnor tillsammans. Men attans vad geggit det är att gräva efter allt regn. Ha nu en go söndag och en lika go kommande vecka. Förstår att du njuter av att vara på jobbet nu igen. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra att det är bra på jobbet och att värken har gett med sig. Jag förstår att det är lockande att komma tillbaka då och då för att få den sociala delen. Jag börjar med lite arbetsträning i höst och hoppas att det kommer att fungera, för jag saknar verkligen den delen av arbetslivet. Allt gott till dig kära Maja!
    KraMarita.

    SvaraRadera